FAQ

Vanliga frågor

Har ni med ert städmaterial?

Ja, vi kommer alltid med eget städmaterial.

Ska jag tänka på något inför första städtillfället?

För att städningen få korrekt effekt så är det bra att plocka undan leksaker, kläder och andra föremål på golvet som kan hindra arbetet. Se över sitt förråd med städmaterial så att en bra dammsugare finns och att alla kemikalier är tillgängliga för att städerskan ska uppnå bra resultat.

Måste jag vara hemma under städtillfället?

Nej det behövs inte, det avgör du själv.

Hur lång är uppsägningstiden?

Uppsägningstiden är 1 månad, meddela oss via e-mail, inga avbokningar kan ske under uppsägningstiden.

Kan jag avboka ett städtillfälle?

Avbokningsregler för Hemstädning (abonnemangskunder)

Fri avbokning – Minst 24h innan städtillfället.

Avbokning samma dag – Minst 2 timmar innan städtillfället påbörjat debiteras 50% av städtillfället, mindre än 2 timmar debiteras hela kostnaden för städtillfället.

Alla avbokning sker via e-post. (ej via sms eller telesvar)

Uppsägningstid – Vid abonnerad hemstädning har vi endast 1 månad uppsägningstid, ingen avbokning kan ske under uppsägningstiden. Uppsägningen meddelas oss via e-post.

Får man samma personal vid varje städtillfälle?

Ja vid regelbunden hemstädning i Gävle har kunden en och samma städerska. Vissa undantag som sjukdom eller semester skickar vi en vikarie.

Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, ifall du finns på plats vid varje städtillfälle behövs det inte. Finns flera olika nyckelrutiner och vi är båda vana vid nycklar och larm. Vi har en nyckelkontakt där vi binder oss att ansvara för nyckeln vid överenskommande tider för städning.

Jag bor lite avsides, går det ändå att få hemstädning?

Ifall man bor lite avsides där det tar mer än 1 timme kommunalt att komma fram från stadskärnan så har vi personal som åker fram med bil och då tillkommer det +16 kr/mil.

Dessa områden är bla. Valbo, Sandviken, Hedesunda  och övrigt.

Vad händer om något går sönder?

Vi har en ansvarsförsäkring som täcker skador som kan uppkomma under städningen. Alla skador ska rapporteras till oss senast 24 timmar från städtillfället. Skador som rapporteras senare än 24 timmar kommer inte att beaktas. Kommer man fram till att det är Citystäd Gävle AB som orsakat skadan så kommer kunden att ersättas utav oss.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Vi på Citystäd Gävle AB strävar efter att du som kund är mer än nöjd därför har vi nöjd-kundgaranti. Skulle du vara missnöjd med vårat arbete så ska du kontakta oss inom 24 timmar från städtillfället så åtgärdar vi problemet så snabbt som möjligt.

Hur betalar jag?

Vi fakturerar 1:a varje månad i efterskott med 14 dagar betalningsvillkor.

Arbetar ni på röda dagar?

Vi på Citystäd Gävle AB jobbar inte röda dagar, skulle ert städtillfälle hamna på en röd dag så avbokas det tillfället automatiskt. Skulle ni vilja flytta det tillfället till en annan dag kontaktar ni oss så hjälper vi att boka om det.